Allah's Words..

Mari Cuba Try Test Baja POWER!

supermyplantfood

QuickPost Contact me: 016-5665584(pengedar di Perak n Penang) Klik imej di atas bagi mendapatkan baja berteknologi tinggi ini untuk hasil lumayan bagi tanaman anda!

Blog Headlines

Thursday, April 3, 2008

"BN Diikat Tangan Ke Belakang Semasa PRU12"

dari http://aneroid09.blogspot.com/

Petikan dari Berita Harian 3 April 2008:

Muhammad berkata, antara faktor kemerosotan sokongan terhadap BN ialah dakyah pembangkang yang disebarkan menerusi blog dan laman berita antikerajaan serta pengedaran cakera padat video (VCD) kononnya pihak berkuasa bertindak melampau ketika merobohkan sebuah kuil Hindu dua hari sebelum hari mengundi.

Katanya, pembohongan pembangkang itu dilakukan secara berterusan menerusi internet sehingga ramai pengundi terpengaruh dan membenci kerajaan.

"Ia sudah jadi pilihan raya maya, bukan pilihan raya realiti. BN tewas dalam pilihan raya maya. Tak adil berlawan cara ini, seolah-olah BN diikat tangan ke belakang," katanya yang mengakui pembangkang memanfaatkan sepenuhnya kemudahan teknologi maklumat dan komunikasi (ICT) untuk mempengaruhi pengundi. - Berita Harian Online


Siapa pulak yang ikat siapa? Andai kata BN memang diikat satu daripada berpuluh-puluh sesungut (anggap BN mamcam sotong kurita),maka RTM1, RTM2, TV3, NTV7, 8TV, TV9, Utusan Melayu, Berita Harian, NST dan banyak lagi sesungut BN yang masih boleh diguna untuk membelit musuh-musuhnya.

Dan, internet, tiada siapa yang menyekatnya. Kalaupun boleh sekat, hanya kerajaan saja boleh sekat. Tidak wajar tuduh bahawa BN diikat tangan ke belakang. Cakap saja laa tak ada kepakaran. Ataupun BN sudah selesa dengan sesungut-sesungut nya yang lain. Tambahan pula sesungut-sesunggut besar yang lain seperti Polis, SPR dan Badan Kehakiman.

Andaikata BN Menang besar PRU12 lalu, pasti akan terpapar kenyataan "Berita-berita blog ditolak rakyat", "Rakyat menolak usaha bloggers fitnah BN", "kempen pembangkang di internet tidak mendapat sambutan" dan sebagainya. Lucu sekali apabila kalah, mereka mengatakan BN diikat tangan ke belakang!

2 comments:

zaimazmi said...

yang sebenarnya yang kena ikat tangan dan kaki kebelakang bahkan kena tutup mata lagi ialah kami dari BR,sampai kan Tuan guru bermunajad kepad Allah diberi pertolongan dihimpi midia arus pedana.

fradzar said...

berkat doa TGNA, alhamdulillah, Allah tunjukkan KuasaNya...